Jul i många dagar

Vi har haft några underbara dagar med våra familjer de senaste dagarna.
Jag älskar julen, det finns inget mysigare, och den här har varit den absolut bästa.
Det blir en helt annan sak nu när vi har lille Neo.

Dan för dan
Dagen började med att Jocke och Malin kom förbi på frukost. Jocke kom hem från Asien kvällen innan. Det var så roligt att få träffa dem. De hade med presenter till Neo. Han fick en sidendräkt, byxor och en jacka, typisk Vietnamesisk med 3 knappar fram, jättefin, ullvantar från en jak och en "rasta"-mössa.
Sen åkte vi till K-d för att handla de sista julklapparna och sen stannade vi kvar hos mamma och pappa där brorsan oxå va. Lite senare kom syrran oxå. Vi åt mat, drack glögg, åt godis och tittade på filmer från när vi var små. Det var ingen DVD-skiva vill jag lova, här tittade på film på projektor, med ett sånt där härligt sprakande och "flappande" ljud. Vi såg att Neo var väldigt lik mig, det har vi inte tyckt när vi bara tittat på kort. Det var jättekul att se gamla filmer på oss 3 syskon och mamma och pappa, mormor, morfar, farmor och farfar. Det rullade några tårar när jag såg och hörde dem prata, känns så konstigt att de inte finns hos längre. Farmor gick ju bort redan -92, mormor -04 och farfar i januari. De är väldigt saknade!

Stolt morbror


Neo badade i mormor och morfars badkar, det var skönt!


Julafton
På julafton så åt vi alla, även Neo, tomtegröt (risgrynsgröt) till frukost, då tittade vi i våra strumpor och öppnade de paketen. Efterd et så gjorde vi oss i ordordning och sne började vi öppna paket, det tog tid vill jag lova. Neo hade fått så många paket och David var pedagogisk och fick Neo att öppna dem själv, det hade inte jag tålamod med så när jag hjälpte honom öppna gav jag honom bara presenten. Han fick en gåstol av moster, en gåbil, 2 par vantar, en stor Nalle Puh,  skottkärra, spade och en massa sandleksaker och en skallra av mormor och morfar, en stor nallebjörn med mp3-spelare på magen av morbror.


Efter det åt vi mat och sen myste vi lite innan ci åkte mot Värmskog. Stannade till hemma och lämna och hämtade nytt för att åka till svärföräldrarna. Där var Davids syster Lotta med familj och syter Jenny med familj och föräldrarna så klart. Vi började med att äta och sen efter en stund kom tomten. De har en helt otrolig tomte!!! Neo blev inte rädd och skrattade och drog tomten i skägget.
Neo fick en hoppgunga av farmor och farfar, pulka och bok av faster Lotta, plock-pyramid som spelar av faster Jenny, leksaks-"cd-spelare" av "faster" Lisa, leksaks-telefon av farbror Fredrik, kläder och gosedjurszebra av gammelfaster Birgit, Batman-linne av Naders och Malin och Batman-kalsonger av Magnus. Jag tror inte jag glömt något nu.
AV oss fick han en prasselbok, bok med kännbitar av olika djur, skjorta och slipover, solglasögon, lammullsfäll och badleksaker.


Många paket under granen.

Den underbara tomten

Neo med "farbror" Krister

Tomtens hjälpreda alias kusin Albin

Vi var kvar och pratade och åt godis frammåt 22 sen åkte vi hem och la Neo, som hade varit vaken nästan hela dagen. Sen kom Christian, Magnus, Jocke och Malin och vi spealde maxiyatzi till 03. Sen var jag trött.

Juldagen
Vi åkte till Lotta efter frukost. Kl.14 skulle vi va hos Gunnel och Börje för att äta rester av julmaten. Jag och Lotta gick dit, det var skönt och Neo sov som en stock. Det var godare med julmat idag. Hela familjen var där. Sen åkte vi tillbaka till Lotta och hon hjälpte mig att sy ner hoppgungan, den var för hög under armarna på Neo så blodet ströps och han blev lila om händerna på 2min. Jag anade att det skulle hända för många har sagt att det blivit så med sina små, så vi höll koll på hans små händer.
D åkte och spelade och jag åkte hem, strax efter kom minfamilj. Vi hälptes åt att få ihop Neos julklappar. Brorsan stannade kvar. Magnus och David kom sen å vi åt mat, spelade spel. Vid 00 gick jag och la mig men de höll på till 03. Vaknade av Neo vid 4, då sa D att jag skulle somna om, han skulle ta hand om Neo så jag fick sova en natt, så go han e. Men det betydde att D inte skulle sova, han vaknar inte om han sover. Jätteskönt att få ha sovit och vid 6 somnade även D så sen had ejag hand om Neo, men känner mig väldigt utvilad.

Annandagen

Vill börja med att gratulera min älskade lillebror som har namnsdag idag!!!

Idag står en tur till k-d på schemat, ska handla och lämna Neo hos mamma coh pappa för ikväll är det poker-turnering hos oss, så Neo får det lugnare hos dem.



 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Visst var den bra:) Vilken otroligt fin bild på dej och Neo! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback