Börjar må bättre

Jag har varit sjukskriven i 2 v pga av huvudvärk som inte velat släppa. Huvudvärken började på nyårsafton och har sedan hållt i sig, vissa dagar mindre så att det har varit ok att jobba men vissa dagar är jag liggande hela dagen. Nu har det varit bättre i några dagar förutom igår och idag. Igår låg jag hela dagen. Idag har jag varit hos läkaren igen och hon vill eg att jag ska vara hemma men jag vill försöka jobba, så jag börjar imorgon lite försiktigt så får vi se hur det går.

Nu håller jag på och bakar bröd, har inte haft ork att göra något på ett tag men i förrgår så bestämde jag mig för att baka nyttigt bröd efter samtal med Birgitta Bengtsson på
Living-food Institute att köpebröd hämmar järnupptaget. Det är ju lågt järnvärde jag har så jag vill ju hålla på de resuser jag har. Gjorde iordning degen, allt utom kryddor och jäst och lät det ligga i blöt för att bli av med gifterna, över natten. Imorse innan jag åkte till läkaren så blandade jag i jästen och lät det svälla, nu är tekakorna i ugnen och det doftar ljuvligt. Hoppas verkligen att det blir bra, är lite osäkert varje gång hur det blir när man bakar glutenfritt.

Nu kom sambon in, tvättat vår nya bil som vi köpte i lärdags, tror det är tredje gången han tvättar den :) han gillar bilen vill jag lova. Solen skiner ute så vi tänkte ta en kaffe på verandan medans potatisen kokar, gjorde köttgryta igår. Försöker göra saker som klarar sig själv som jag inte behöver grejja så mkt med.

image131

Vår fina V70 Ocean Race som vi hämtade i Torsby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback