Måndag igen...

Dagen började väldigt bra.
Sovmorgon till 9.30, är så morgontrött.
Tog en promenad i skogen, härligt vårit kändes det ute. Inte kallt och solen sken genom diset.

Orkade inte gå så långt, märker av pulsen :) Har läst att pulsen kommer öka och att jag kommer bli mer andfådd för att ventilera in mer lyla så att bebeisen inte blir överhettad.
Pulsen skenar iväg bara jag får lite motstånd, i vanliga fall när jag får så hög puls får jag blodsmak i munnen och blir varm, men inget av det, pulsen bara ökar. E lite jobbigt, men det var skönt att komma ut iaf.

När jag kom hem tog jag en varm dusch, gjorde iordning carobpulver-dryck och en smörgås och gick ut på altan med en tidning. E så skönt att kunna sitta ute. Våren är det härligaste tiden.
Jag tycker nog eg om alla årstider, om de är "riktiga".

*    En härlig vårdag, fåglarna kvittrar, solen värmer, blommorna börjar knoppa, gräset komer fram, blir en speciell lukt på våren och jag menar inte lukten av ruttet gräs och kodynga ;)
*    Eller en varm sommardag, ute på en båt, hoppa i ett svalkande hav/sjö. Sval bris som sveper förbi, en picknick en varm smommarkväll, lukten av grillat...
*    Men en höstdag där solen skiner, träden i alla underbara färger, luften är så frisk och solen värmer fortfarande, kanske slår det...
*    Vintern är den årstid jag gillar minst, men det beror nog på att det mest regnat de sista 2 åren. För en kall vinterdag, -10, fullt med snö, strålande sol, vindstilla, påbylsad med massa kläder på en promenad, grilla korv i en skogsglänta mot sjön slår ganska mycket.

Men nu känns det som det är vår, jag förtränger alla tecken på att det fortfarande är vinter, som att det bara är mitten av februari ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback