Personlig utveckling!!!

Jag har ju  mått dåligt länge nu men nu ska jag försöka ändra på det. Det är så mkt negativ energi med att må dåligt och jag avskyr negativ energi.
Ska ta tag i migsjälv och bli en bättre människa och medmänniska!
Har inte varit så duktig på personlig utveckling på ett tag men det har det blivit ändring på nu.
Började ta tag i mitt liv i helgen och igår fick jag verkligen en spark i röven så idag bestämde jag mig för att nu är det nog!

Har börjat läsa böcker innan jag lägger mig, och inga "vanliga" böcker utan sånna som "ger" mig något. Den jag läser nu heter: Svälj den fulaste grodan först av Brian Tracy. Den kan jag rekommendera till alla som vill ha ut något av sitt liv. Den inspirerar dig att att tag i det som ger dig utdelning, det du vill ha. Ta tag i det mest jobbiga, det som är mest givande först och sedan småsakerna. Den är väldigt sund när man tänker efter.

Började även titta på en DVD, The Secret, häromdagen och avslutade idag. (Finns även som bok, som jag ska läsa när jag är klar med den andra.) Den går inte att förklara måste ses! Handlar om lagen om attraktionskraft. Låter kanske lite flummigt, och det är det kanske om man inte kan ta till sig budskapet, för mig var det glasklart vad jag ska göra framöver.
Några citat;
- "Imagination is everything. It is the preview of lives coming attractions" - Albert Einstein
- "Whatever the mind of a man can conceive, it can achieve." - W. Clement Stone
- "Whatever you think you can or can´t eiher way you are right." - Henry Ford

Fokusera på det du har och var tacksam för det.
När du visualiserar, materialiserar du!
Fokusera på det du uppskattar med din partner (barn, vän, kollega). När du fokuserar på de bra sidorna får du mer av dem och då kommer problemen sakta att försvinna.

Hoppas att jag inspirerat någon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback