Lite bilder...

I söndags var vi på Ikea och Bergvik. Då köpte jag lite krukor och blommor.

Gul kalanchoe, kastenjeväxter (har 3 stora i vardagsrummet sen tidigare, men dessa små e så gulliga med flätad stam) och en pelargon i mitten som jag fick av Lotta.


Stora gråbruna krukor på Ikea, passade bra till kastanjeträdet och den andra-vad den nu heter :) Ska köpa en mindra och byta den vita krukan. De passade väldigt bra till tapeten.


Rosa kalachoe, 3 olika fäger. Fina gamla krukor som jag fick av mamma. Pelargoner som jag fått av Lotta i zink-baljan.


Var ute vid 8 imorse, kunde inte sova utan tog mig en tur i trädgården. Så här ser det ut vid den tiden.


Pelargonerna har fått flytta upp ett hack för att de ska behöva stäcka sig efter sol och bli höga och fina, tips från Lotta-som har så fina pelargoner-ett helt uterum fullt!!! De flesta har knoppat, ska bli kul att se hur de ser ut.


Jag älskar den här busken, bakom växer en klematis.


Det blommar rejält runt huset. Rosenbusken vid ingången börjar bli tät och fin.


Altan är underbar. Vi kan dock inte bestämma oss för om vi ska trapp runt hela eller bara på ena sidan, om vi ska räcke och då kanske små trappor eller va det nu blir. Jag tycker att den är lite hög i ena kanten för att itne ha något med D vill ha det som det är. Ja, vi får se.


Klematisen som växer i äppelträdet är så vacker.


Det har börjat komma flera vindruveklasar. Så roligt!!!

Kommentarer
Postat av: Anette

Vilka underbara bilder, ni har fått det så fint hemma hos er, gissa om man blir avundsjuk, jag vill också ha hus... men, men jag får nöja mig med min balkong :-) Ska bli så kul att få träffa dig imorgon vännen min..

2008-06-17 @ 17:37:20
Postat av: Jess

Tack, va go du e. Det var jättekul att du kom förbi. Får ses snart igen. kram kram

2008-06-18 @ 19:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback