Midsommar-helgen

Igår så firade vi midsommar kan man säga. Vädret var bättre än på midsommar.
Jag vaknade långt före D som vanligt och åt frukost och städade lite. Sen la jag mig på soffan och vilade/sov en stund, när jag vaknade efter 12 väckte jag D. Vi åt frukost igen och fixade fika som vi tog med till D´s syrra.
Solen sken och det var jätteskönt att sitta ute. Efter fikat så tog vi en tur med roddbåten på Näs-tjärnet. Jättefint på tjärnet, rodde hela vägen till brorsan F.
På 1:a bilden syns L´s hus och stora gräsmatta, helt underbart hus och läge.



När vi skulle åka tillbaka så kom stora svarta moln väldigt fort, så L fick ro på ordentligt-var imponerad av henne. Men vi klarade oss undan regnet. Var en jättetrevlig tur! Tack så mycket!!!

När vi kom hem så gjorde vi oss i ordning och gick hem till O och M. Skulle grilla och äta massa god mat. Precis vi kom fram kom även deras grannar och våra vänner oxå så det blev fika först, gissa om vi var hungriga när vi väl började fixa maten...Men det gick allt bra det oxå. Vi åt sill, färskpotatis, röra, bröd, löksmör, sushi (som O gjort), grillad korv/fläskfilé/kyckling, bakade potatiskakor och pastasallad. Så gott. Till efterrätt melon, jordgubbar, physialis och hallon-maräng tårta.
Lilla Noah sov hela tiden så jag fick gosa en del med hunden Sven ;)
Precis vi skulle gå så vaknade Noah (M fick nog inte sova mkt i natt för kl. var närmare 01 när vi gick å då hade ju lille N precis vaknat) och jag fick kramas, gick hem lycklig :) En perfekt midsommar, fast dagen efter.

Själva midsommar började vi med att fira på skolan, invigning och midsommarstång. Trevligt, lite som det ska vara på landet. Idyllisk morgon :) På kvällen träffade vi några vänner och grillade, de festade en del så vi gick hem runt 23-då hade jag tröttnat, inte så kul att vara höggravid på fyllefest, men det började väldigt bra.

Midsommarlunch med alkoholfri öl till mig.

Rund om magen :)

Vid grillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback