MVC

Imorse var vi hos BM för mätning av magen.
Magen hade växt + att BM inte var helt säker på att huvudet låg neråt. Hon letade efter rumpan men kunde inte hitta den säkert så därför ska jag göra ett nytt uötraljud för mätning av storlek på bebisen och se hur mkt fostervatten som finns samt så ska de göra en lägeskontroll på bebisen. Kändes inte helt bra efter besöket, tur att D var med.

Nu väntar jag på att BM ska ringa med tiden för ultraljudet...ring snart...

Bebisen rör sig som vanligt iaf, så det känns bra. Har rört sig ännu mer de senaste dagarna så om den vänt sig är jag inte förvånad men då måste jag säga att vi har en liten krånglig krbat där inne som inte vet vad den vill :) v.32 var den på väg ut, v.34 fixerad med huvudet neråt och nu v.37 ev rumpan neråt. Jag får börja ställa mig in på att det kan bli kejsarsnitt, jobbigt att behöver ladda för 2 helt olika saker. Jag har ju varit helt bestämd på att föda vanligt men kejsarsnitt är ju inte det värsta som kan hända. Gick ju så bra för Marie och lille Noah ju. Ja, det är bara att vänta och se. Glad att jag har semester.
På tal om att vara ledig så gick sjukskrivninngen igenom hos Försäkringskassan så jag blir inte utan pengar för de veckorna, det känns jätteskönt. Har fått mer åderbrock och är svullen som tusan, fick lite "skäll" :) idag för att jag inte har stödstrumpor, men de är så varma. Jag vill ju helst bara gå i underkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback