En underbar dag...!

Solen skiner igen, underbart!
Trodde det skulle bli jobbigt med värme men det var bara skönt. Har ju varit lite molnigt emellanåt så det blev inte så fruktansvärt varmt. Vi har varit ute hela dagen, men jag har faktiskt haft linne på mig hela tiden, vill skydda magen lite mer nu, känns som att huden är så tunn-är den säkert inte men säkra före det osäkra. Däremot har jag inte haft keps för jag hoppas att jag ska bli lite mer solblekt, blev så mörkt när jag klippte bort en massa år förra veckan.
Grillade till lunch gjorde vi oxå, mums. Flintastek (väldigt mkt godare än jag trott-inte ätit det förut men denna sommar har det blivit en del. Har alltid sett det ssm något som killar köper för att de inte bryr sig :) ), potatissallad-vilket jag inte eg gillar men om man blandar ut med rödlök,gurka, kanske frukt, kryddor och yoghurt så blir det väldigt gott och sallad till det.

Har tagit fram "gamla" gravid-tidningar, de jag redan läst och märkte att det var mkt som gått förbi. Jag har inte varit mogen för all info hela tiden utan tagit åt mig av det som handlat om tiden runt där jag befunnit mig, så det var väldigt intressant att gåt illbaka och läsa, nu inriktar jag mig på förlossning och amning-inte så konstigt kanske :)

Fick ett brev från Ultraljudsmottagningen förut, så på torsdag 10.30 har jag tid för mätning av pyret, koll av mängs fostervatten och kontroll av hur pyret ligger. Jag känner stor skillnad från förra veckan. Nu har magen rest sig och jag känner mkt bebis i övre delen av magen, under brösten mot att jag i någon vecka känt bebisen mest i buken. Hoppas inte att hon/han vänt sig.

En liten återblick;
v.33    Bebisen ligger långt ner i bäcknet, bara nacke känns och bebisen trycker på neråt. Förvärkar börjar. Svårt att gå pga foglossning och rejält ont (mer än det varit förut). Omkörd av rullator. Magen sjunkit.
v.34    Rejäla förvärkar en kväll. Fort. svår foglossning
v.35    Foglossning avtar och inga sammandragningar. Samlar på mig vatten.Magen sjunkit mer.
v.36    Bebis fixerad i bäcknet, inte lika långt ner. Mot slutet av veckan mkt sammandragningar och foglossning igen. Kan inte göra mkt. Svårt att andas pga trycket och väldigt andfådd. Mer svullen. Magen gått upp lite och även måttet.
v.37    Rejäla sammandragningar to-sön. Glad om jag fick vila en timme mellan. Foglossning. Andfådd.
           Inga sammandragningarna under mån+tis. Ingen foglossning. Svullen, börjat med stödstrumpor när det varit lite svalare ute. Bebis ev med rumpan neråt. Råmjölken började komma. Magen väldigt hög och stort mått. Börjat få tillbaka lite sexlust, är lite för osmidig men skönt att känna något igen-var 8 månader sen den försvann.
v.38    Går in i imorgon.

Under helgen kände jag att nu är det nog inte långt kvar men nu är det hur kugnt som helst så nu känns det som att jag kommer gå över tiden. Det är iaf 3v (precis) kvar till beräknad nedkomst. Ska bli skönt med ett ultraljud på torsdag, hoppas att det gör mig lite mer klok på vad som händer.

Idag mår jag väldigt bra, bara lite trött men det är ju inte så konstigt, höggravid och pollenallergisk. Vi tog tom en promenad!
Nu ska jag duscha lite och sen hälsa på vännerna tvärs över oh gosa lite med bebisen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback