25v-kontrollen

Idag har vi varit på 25v-kontrollen på MVC.
Fick lyssna på hjärtljuden och jag som är så blödig började grina, det är så fantastiskt att få höra de små slagen.
Lät visserligen som en hjord med skenande hästar ;) men det var underbart.
Börjar sjunka in att vi snart ska bli 3.
Barnmorskan sa att det var snabba hjärtslag och att det tyder på en tjej. Hon sa att hjärtat slog i 155slag/min och frågade om vi visste vad det skulle bli. Vi svarade nej och innan vi hann säga något mer så sa hon att det ant blir en tjej. Tittade på D som inte vill veta något, men kunde knappt se honom för alla tårar. En liten tjej :) men hon sa att det inte är säkert att det bara är något som man kan ha som riktlinje. Ska bli så spännande i juli :)
Kläderna jag köpt e ju lite killiga iom mkt brunt och grönt men det funkar till tjej oxå. Ska inte köpa mer nu innan förlossningen, ev en pyjamas till men då blir den vit :)

Barnmorskan mätte magen oxå och den låg på övre kurvan, så lite stor e den :) men det betyder inte att bebeisen e en bjässe. Det är ju livmodern som hon mäter och om den fortsätter att vara jättestort så kommer jag bli skickad på ultraljud längre fram för att mäta bebisen och se om den verkligen är stor. Är ganska lugn än så länge.
Nu ska jag iväg varannan vecka framöver.
Kanske blir en föräldragrupp i juni, hon var inte säker på att det blir en men det hoppas jag.

Ska på läkarbesök imorgon för mitt HB har inte ökat, fortfarande 104 samt att jag fått besvär av foglossning. Hoppas att jag kan få lite tips imorgon eller bli skickad till sjukgymnast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback