Fredagen

När jag vaknade igår morse så mådde jag toppen. Hade vaknat tidigt för att gå på toa, börkjar bli trött på d :) men då så visualiserade jag att jag ska må bra så sen när jag skulle upp på riktigt så kändes allt bra!
Nu ska jag tvinga bort huvudvärk och migrän och allt sånt jobbigt.

Solen sken och det gör att allt blir så mkt lättare och roligare. Vaknade med ett oerhört sug efter att shoppa, tycker alltid att det är mkt roligare att handla när solen lyser. Jag är inte den som åker in till stan och knuffas när det regnar, då vill jag ligga på soffan och titta på film.

Iaf så åkte vi till Arvika för att besikta bilen, hade tid 9.40. Det gick hur snabbt som helst. Jag har aldrig besiktat bil förr och hade väntat mig lång väntetid. Vi kom in innan vår tid och det tog bara 5min och allt var bra! Det var så skönt för vi hade varit lite nervösa. Bilen har ju krånglat ltie men D bytte bromsar för någon vecka sedan och sedan dess har bilen gått bra så det var skönt att få det bekräftat.

När det var klart så gick vi på stan en sväng på stan. Var lite blåsigt men ändå skönt att vara ute.
Gick och tittade i affärer, finns inte så många så det var ganska snabbt avklarat. tycker attd et är så mysigt att gå runti Arvika, e så skön atmosfär.

När vi hade föstershoppat klart ringde vi D´s syrra J och åkte hem till henne och sonen Á för en kaffe. Stannade en liten stund innan de skulle bege sig till värmskog. Fick med oss en vagga och en spjälsäng. Vaggan är jättefin och gammal. Känns så roligt att ha en som alla D´s syskon och deras barn legat i. Lite mer speciellt än en ny. Nu ska jag skaffa madrass och annat behövligt till vaggan :)
hann äve leka lite med A innan vi åkte, han e ett riktigt charmtroll. Lånade mamma J´s rollerblades och åkte på gatan med stavar. Var så söt, önskar jag tagit ett kort.

Innan vi åkte hem åkte vi förbi Helmia så jag fick drömma mig bort i en XC70, vill eg ha en XC90 men båda går bra. gillar rejäla bilar :) Tog med kataloger hem för att klippa ut bilder och sätta på kylskåpet.

När vi kom hem hann jag dammsuga det värsta innan det var dax att åka till nästa syster L för att hjälpa till att bära kaninbur. De har 2 kaniner som barnen inte tycker e så roliga längre. Så nu skulle de bortskänkas och det var en hel del grejjer de hade. Jag gjorde inte mkt nytta, för frusen för att orka vara ut. Men jag hann med en fika innan köparna kom så jag var inte så osocial.

På kvällen åkte vi hem till några vänner i Kil för att titta på film och äta jättegoda smörgåsar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback