Helgen då...

I lördags vaknade jag tidigt, D väckte mig när han gick i sömnen vid 7.30 tiden och då hade jag sovit sen 21 kvällen innan så jag blev rätt pigg.
Städade på ställen som jag inte orkar ta tag i så ofta, duschen, tvättmaskinen, torktumlaren...
När D sen gått upp så drog jag u alla kläder ut garderoben och sorterade; kläder att slänga, kläder till insamling, kläder jag kan ha nu och kläder som jag kan lägga undan tills jag e lite mindre. Har packat ihop en kasse med sommarkjolar och klänningar som syrran ska få låna, ingen idé att jag har dem hängandes.
Blev ganska tomt i garderoben. Jag var rätt hård mot migsjälv. Tröjor jag inte använt på över ett år och de som var noppriga åkte bort. Bättre att köpa nytt sen när vi åker till Spanien i vinter och jag förhoppningsvis gått tillbaka till min storlek eller gärna mindre.
D fick hjälpa mig en del, lite svårt att börja mig och bära tungt. Han e en klippa!

På em fick jag ett sms av A att det var ett program på tv4 och bebisen i magen. Jättehäftigt att se. Jag började se runt v.25 och fram till förlossningen, usch vad hemskt det såg ut med förlossning, men det är bara att ställa in sig på att det ska gå bra. De filmade bebisen i magen, riktigt coolt att se hur den rör sig och reagerar på olika musik och mammans stress.

Sen var det dax för fest. S fyllde 30år och hade kalas. Jag och A var lite tidiga men då hann vi prata lite med S för det gick inte resten av kvällen. Var så mkt folk i hennes 1:a och hon fick så fina presenter. Blev att vi hamnade i soffan och tittade på Melodifestivalen och pratade. Så det var prefekt. Har inte träffats så mkt på sistone, så det var skönt att vi fick några timmar på oss att prata :) Behövs ibland!

På söndagen så var jag och mamma och pappa på Livskraft, Karolinen.De hade öppet hus och vi var där för att visa upp kosttillskotten, som jag nämnt förut och ett vattenreningssystem. De som kom förbi var verkligen intresserade och jag förstår dem, produkterna är otroliga.
Vid 14 tiden kom och D och en kompis och hämtade upp mig, då var jag så öm i fötterna. På tal om det så pratade jag mer en kiropraktor som hade monter mittemot oss och han skulle ta sig en titt på mina fötter och bäcken och rygg. Ska bli skönt att få det utrett och se om det går att göra något åt det. Han var optimistisk!
Pratade även med en tjej från syrrans jobb som var där i en monter. Hon har en dotter på 14månader så det vart lite bebissnack :) hon lugnade mig otroligt för förlossningen och hon är jättesmal så om hon kan kan jag med mina breda höfter tänkte jag ;)

När vi kom hem satte vi igång och fixade min sminkhörna i nya datarummet. Var lite trixande att få dit allt men det blev bra tillslut. Gick sen igenom mitt smink och slängde en hel del. Har ju 2 märken som jag helst jobbar med och det andra som var ok sparade jag fast i en låda för att ha när jag ev jobbar. Vill inte ha det i mitt ansikte, då vill jag ha ekologiska produkter som låter huden andas, det är viktigt för mig. Vi höll väl på till midnatt, så det var lite segt imorse...

Nu ska jag äta fruksot och se om jag kan köra iväg. Ska prova iaf.

Kommentarer
Postat av: Lotta

K, tar säkert emot gamla avlagda kläder om du inte kastat dem, hon har ju dig som idol :O)
Skönt att du mår bättre!
Kram!

Postat av: Jess

Jag har redan lämnat det till mamma för att skicka till Polen. Men jag ska kolla om hon kanske inte hunnit skicka iväg det än och isf kolla om det finns något som K skulle vilja ha. Hon e ju lite mindre än mig ;)

2008-03-19 @ 06:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback