Helgen som varit...

...har varit lång och fullproppad och alldeles alldeles underbar!
Började i torsdags med att jag fick gå tidigare för att fira syrrans 25 års dag. Brorsan hade ju kommit kvällen innan oxå så det var jättetrevligt att fika hela familjen, både m+p hade fått gå tidigare från jobben. Brorsan har ju inte varit hemma sen i somras så det var jättaroligt att få umgås allihopa!

Fredagen var jobbig. Vaknade väldigt tidigt och var ledsen. Försökte skriva ett tal men jag bara grät. Jag gav upp tänkte att jag får säga det som kommer upp på begravningen.
Det började med en minnesstund i församlingshuset med utsikt över den del av prästgården som farfar och farmor en gång arrenderade och över tjärnet. Det är stora fönster som vätter åt det hållet och mot det står altaret, så det var väldigt vackert. Vi hade satt upp kort på oss i familjen tillsammans med farfar och blommor runt urnan på altaret. Davids mamma och 2 vänner till farfar höll i ceremonin. Sedan gick vi tillsammans till farfmors grav där det var förberett för att sänka ner urnan. D´s m höll en predikan, sedan sänkte pappa ner urnan och höll ett underbart tal. Alla gick fram med sina blommor och sa några sista ord till farfar. Det mest fantastiska var att det på fältet bredvid satt 2 fåglar och tittade på under hela ceremonin. Jag ser gärna liknelser i det mesta och för oss i familjen var detta farmor och farfar som satt och övervakade oss. Vi avslutade med mer minnen i församlingshuset och sedan var det fika. Det var en väldigt fin dag även om det var otroligt jobbigt.

Efteråt åkte vi hem till mig och D och åt middag, tacos tillsammans med D´s föräldrar. En trevlig kväll och ganska tidigt i säng kväll för alla var väldigt trötta efter den emotionella urladdningen under dagen.

Lördagen gick jag upp tidigt (inte lika tidigt som D som började jobba 6) för att åka in till stan och gå i affärer med brorsan. Vi åkte till Toys´r´us-han jobbar där i Luleå-och köpte leksaker till pyret. Var jätteroligt. Köpte babygym, bitleksak, skallror och mjukt tåg med prassel, vibrator och skallra i :) Så roligt att handla ;)
Sen åkte vi till Ikea. Handlade inte så mkt faktiskt, tittade mest, visst en och annan småsak fick jag ju med mig...
Efter shoppingturen åkte vi hem till m+p och jag klippte brorsan. Sen kom D och syrran och vi hade födelsedagsmiddag och sedan Melodifestivalen som var lika kass som de andra gångerna, ska sluta titta, lovar det varje gång men nästa år ska jag på sin höjd bara titta på finalen. Det är verkligen inte min musiksmak.

På söndagen gick vi upp ganska tidigt igen. Vi hade inget vatten så vi fick åka till m+p för att duscha å så och sen gick vi på Barnmässan. Det var kul att få känna och se alla saker. Jag är ju helt uppe i en bebishysteri så jag tyckte att det var jättekul. Lite besviken på tjejen som hade hand om bärsjalarna för jag hade hoppats på att få lite info och få prova men hon var rätt ointresserad, konstigt.
Vi åkte förbi Bergvik på väg hem och köpte en skrivare och fick en sladd till en trådlös router som jag fått av mamma, men den saknade strömkabel så en snäll kille på SIBA gav en till oss. Nu kunde vi äntligen börja flytta rum. Har inte kunnat byta datarum innan vi fått trådlöst BB eftersom vi inte har uttag i andra rummet. Så nu åkte vi hem i brådska för att flytta runt :)

Vattnet hade kommit igång men jag vet inte om jag vill kalla det vatten, det var lera som kom i kranen och sedan något som såg ut som choklad :) Var inte så sugen på att dricka vatten ur de ledningarna sen.

Vi började iaf att flytta rum, var mer jobb än vi trodde. För när vi började ville vi göra det ordentligt. Allt gick vi igenom, hittade bla en router med sladd och allt som jag hade glömt att jag hade och här har vi gnällt i flera månader :) Vi plockade bort allt som vi inte behöver, ska ge vår stationära dator till D´s p. Slängde tidiningar och annat papper och skräp som fyllde 6 stora pappkassar, det tog sin tid, men det var roligt. Hittade en massa som jag hade gjömt att jag hade, bla foton.
När vi var klara blev det så fint. Vaggan e så fin i nya rummet och datorn med tillbehör passade mkt i andra rummet. Denna flytt var däremot itne så bra för mitt bäcken för idag har jag så ont att jag knappt kan gå, men just nu känns det som att det var värt det :)

Vill hälsa till min lillebror och säga att det var jätteroligt att ha dig på besök och jag ser fram emot att du/ni kommer i sommar!!! massa kramar

Snart slut för dagen, ska få åka hem och några minuter. det ska bli skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback