Mat i stora lass

Igår var en dag i matens tecken :)

Började med påskfrukost, jättemysigt att duka lite fint på morgonen.
Sen påsklunch hos svärföräldrarna där även storasyster L och hennes barn var med. Det vr trevligt. Var lite besviken när D sa att det inte skulle bli något där i år. E så roligt att träffa dem. Äldsta barnen M som är 18 år bor ju inte i Värmskog längre utan skaffat lgh och sambo i Arvika så henne ser man ju sällan skymten av. D var även nöjd att han skulle få köttbullar och prinskorvar. Maten var jättegod!!

Sen åkte vi till IKEA. Det var roligt. Lite folk och lugn och ro, vi behövde inte stressa. Var så sköt. Hann gå och titta på det vi ska köpa framöver och planera lite. Fika hann vi med på IKEA oxå. Min vän M kom och mötte upp hos. Hennes sambo hade fått influensan så hon hade några minuter över till oss när vi ändå var inne i K-d. Det var så roligt att träffa henne.

Hämtade upp syrran som jobbar på Skönhetscenter på Bergvik. Middag hos mamma och pappa. Helt underbar mat. Var nog det godaste jag ätit på länge. Ska lägga ut receptet när jag fått det.
Ägghalvor och skagenpaj till förrätt, mums...Sen marinerad skinkstek, potatis, underbar sås, ärtor och morötter och vinbärsgéle. Jag har inte ätit så mkt sen jag blev gravid, tryckte i mig för att det var så gott. Till efterrätt Irish Coffee Cheescake. En perfekt måltid. Orkade inte något mer den kvällen.

Efter maten tittade jag på gamla kort, försökte hitta bra på mormor och farmr men hittade inga tydliga, tyvärr. Får kanske ge upp min idé att sätta upp kort på de som betytt mkt för oss men som inte finns kvar längre.
Mamma och pappa hade börjat rensa på vinden och hittat gamla gosedjur, böcker (bla. Elsa Beskow) och lite leksaker, mest bilar. Jag tog en massa, få se om vi får en som vil leka med bilar, annars få de väl vänta på nästa barn. Böckerna är jag mest salig över. Måste köpa hyllor så jag får upp dem. Var 3 banankartonger med böcker och mamma hade mer hemma. De gosedjur som fortfarande var fins slängde jag precis i tvättmaskinen, få se om det finns något kvar efter det.

Nu ska jag väcka D, ha kramat på honom, öppnat dörren och dragit upp rullgardinen så att solen lyser in från alla håll men han e en sjusovare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback