Påskafton med strålande sol-som det ska va!!!

Tredje dagen i rad som jag vaknar 7.20, vet inte vad kroppen ställt in sig på. Kan det vara för att jag sov 12h mellan mån-tis och hela onsdagen eftersom jag mådde så risigt då...kroppen är utvilad.

Ska snart sätta igång att fixa inför kvällens påskmiddag. Ska göra minipajer med skagenröra, mums. Frysta cheescaken gjorde jag igår, skönt att ha det klart. Smeten blev väldigt god så jag längtar efter att få äta den. Är den så god som jag tror kommer receptet imorgon.

Satte en bröddeg i blöt igår morse för jag hade tänkt baka igårkväll men så ringde några vänner här i krokarna, M & L och bjöd hem oss och det lockade mer än att baka. Hade en väldigt trevlig kväll, tiden rann iväg. Kul att lära känna lite fler här i Värmskog, jag har bott här i 1,5 år men känner nästan ingen. Lite synd men jag och L som är i samma situation funderade på att dra ihop en mammagrupp eftersom det är så många gravid och nyfödda här i år. Kul att ha någon att dra barnvagnen med.

Brödet då, jo det får vänta tills imorgon. Dagen i dag är fullproppad. Lunch hos D´s föräldrar, fika med M & D som precis kommit hem från Thailand, och även är nyinflyttade utan bostad i Värmland igen. Utan bostad, jo deras lgh i stan e inte klar och de letar hus, de bor hos M´s föräldrar och i lgh i Sthlm, som de renoverar. Hoppas att de finner hus snart, håller tummarna. Men det verkar tunt på marknaden, flera på jobbet som letar hus som inte finner något.
Ikväll middag med min familj. Ska försöka hinna med Ikea däremellan oxå :)

Vi håller på att fixa lite hemma. D va så duktig igår. Han skruvade ihop en lagerhylla och satte på en baksida i spånskiva som vi ska måla vit och limma fast en spegel på. Tada ett badrumsskåp!
Jag ritade ut ett träd, som jag nästan är nöjd med, få se om jag kan göra några ändringar. D ska sen såga ut och slipa och måla vit sen fästa i väggen och bakom skohyllan och sätta i spotligts i fästena i väggen. Tada hatthylla!
D ska åxå skruva ihop en sittbänk till hallen. Jag kommer med idéerna och han verkställer dem. Känns som att vi har delat upp uppgifterna jämnt ;)

Jag har börjat fundera på hur vi ska göra i tvättstugan/grovingågnen/skötrummet-när huset inte e så stort så får flera saker dela rum :) Har även tänkt ut lite idéer till uterummet, e trött på skidstuge-looken.

Nu ska jag börja med att äta frukost, göra skagenröra och sen degen till pajen-gjorde en igår men jag tror den torkat. Får iaf vänta till sist för jag har en bakfull sambo som sover på soffan. D e att ha pli va, e han full blir det soffan, annars får jag inte sova en blund...han e så go min D. Skulle inte klara mig en dag utan honom! Inte för att han fixar en massa utan för han e han, min älskling!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback