Thaimat

Maten vi åt idag var så god och enkel. Här kommer receptet.

4pers

500g skinka/bog skuren i strimlor
1 köttbuljongtärning
2 paprikor, strimlade
2 nävar strimlad vitkål (fint mått va :))
2 vitlöksklyftor, hackad
1 chili, hackad
1 msk röd currypasta
1 burk kokosmjölk

Woka köttet, krydda med salt, peppar och smula på buljongtärningen.
Släng i paprika, vitkål, vitlök och chili och stek samman. Om det är vattnigt i pannan så stek vitkålen i panna bredvid innan det mixas samman.
Häll på kokosmjölk och rör ner currypastan. Koka samman i 5min.
Servera med sallad och ris.

Tid: ca 10min förberedelser och 20min wokning, valde matris så det tog lika lång tid. Räcker eg att woka i 10min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback