Neos små framsteg

Jag älskar att amma Neo, hoppas att det dröjer innan han får tänder för jag vill ha det så här länge. E så underbart när han ligger i min famn och tittar upp på mig med sina fina, blåa ögon. I mina ögon finns det inget vackrare barn.

Neo gör små framsteg hela tiden. Han har inte varit intresserad alls av leksaker, förutom kossan, förrän för 1-2v sedan. När jag bytte på honom en dag så såg jag att han tittade på mobilen som hänger ovanför och när jag gungade på den så började han skratta. Sen gick det några dagar och jag la honom på lekmattan, där vi brukar leka och sjunga och träna han nackmuskler och helt plötsligt så upptäckte han gosedjuren som hänger i gymmet. Så nu tycker han attd et är kul att ligga där och igår så märkte han att han kan slå till den och då vart det ännu roligare ;)
Idag så tror jag att han märkte sin spegelbild i spegeln, brukar stanna framför spegeln varje dag men har inte tittat i den förut men idag så tittade han länge.
Det är små saker men för en mamma är det väldigt stort att vara med om alla dessa förändringar.

Rösten har oxå blivit annorlunda, han får fram mer ljud och jollrar mer och mer nyanserat hela tiden.

Jag älskar min lilla parvel så mkt att jag itne kan fatt ahur det ska finnas plats för syskon, men alla säger att det kommer ny plats i hjärtat, för nu känns det hellt fullt. Men jag trodde iofs att det var helt fullt av bara D oxå men det expanderade rejält för D. Bara för att förtydliga så är jag inte gravid igen, men vi har ju tänkt oss fler...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback