Spara, inte slösa!

Jag är såååååååååå STOLT!
Jag tycker om att shoppa...det är ingen nyhet.Även mat är roligt. Allt jag får handla ger mig lyckokänslor, det är inte det jag är stolt över. Jag har aldrig tagit något lån ochhar inte haft några skulder-förutom att jag lånat av familjen ibland men de har alltid fått tillbaka och då har det varit för något speciellt, typ bilen å så. Ville bara förklara att jag inte passar in i "Lyxfällan".
Det vi iaf märkt är att vi sparar mer pengar när jag inte jobbar för då är jag inte i k-d lika ofta och kan då inte shoppa lika ofta. Jag får dåligt samvete så jag handlar inte kläder så ofta, spec inte nu för nu handlar jag till Neo. Däremot har jag nog stillat mig begär på Maxi ;) Låter sjukt men jaghar handlat sjukt mkt mat. Vissa månader för över 7000kr. Jag har inte handlat något spec utan jag småhandlar mest och sen blir det så att vi slänger en massa.

Men nu är det slut med det. Fick ett tips av Linda att göra matsede och handla efter den. Vi började vid länen i augusti och har hållt den ganska bra. Matsedeln tar bort stressen "Vad ska vi äta idag?" Hatar att rota i frysen med idétorka. Nu sätter vi oss varannan v och försöker komma på vad vi ska göra 2v frammåt. Blir mer varierat och roligare att laga mat. Men framförallt mkt billigare! Vi har sparat över 1500kr/månad på att handla så här!!!
Sen följer vi inte detta slaviskt, känner vi för något annat så har vi gjort det. Men vi har gjort så här i 6v nu och det funkar jättebra.

Jag tycker att jag är väldigt duktig.
Det ger även mer tid att fixa till lite mys, typ duka lite finare mitt i veckan-göra någon lätt efterrätt.


Tacolasagnette (köttfärs, fullkorns-penne, krossade tomater, grek. yoghurt, majs, kidneybönor, tacokryddor, kryddor, grevéost, parmesan) med sallad, nachos och grek. yoghurt till. Istället för att lägga upp i stora skålar eller ha burk/påse framme så lägg i portionskålar. Tänd lite ljus. Vips en superenkel middag med mkt kärlek ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback