Träna-åh vad skönt!

Fått upp suget för att träna igen, det var längesen jag längtade efter att träna. Har ju gått raska promenader med Neo varje dag och för 1-2v sen började jag att köra lite styrka hemma utan vikter, bara med kroppen för att väcka den lite. Men igår så var det dax att köra igång. Var på gympa nere på skolan, det var så skönt och det gick bra-kändes bra för självförtroendet. Ska börja med pass i Grums oxå, funderar på spinning imorgon-det är ett kortare pass så det kan nog va bra att börja med.

Imorse var vi på Kyrkis. Det var dubbelt så många som förra v så det var ganska stimmigt och det gillade inte Neo idag. Han var så trött, hade somnat på vägen dit och vaknade när jag bar in honom och sen fick han inte ro att somna om. Han var mest smågnällig, somnade bara småstunder. Varmt som tusan var det oxå så han fick ligga i ett rum bredvid-jag satt i öppningen mellan å då gick det ganska bra. Annars var det jättekul att träffa alla mammor och små barn. Skönt att träffa lite vuxna-blir ju mest jag och Neo om dagarna.
När vi kom hem var Neo så trött och sov ändatills D kom hem, så jag hann städa-kors i taket, och laga mat utan att bli störd-rätt skönt faktiskt. Hade inte hunnit få undan allt från dopet än men nu är det fint hemma igen ;) och jag känner mig lugn. Jag buggde upp någon slags städmani när jag var gravid-har aldrig varit så noga av mig förr men nu mår jag inte bra när det är stökigt och dte är lite jobbigt att känna så...inte så att jag får panik, men jag vill gärna ha det rent och fint.

Nu skriker solstålen efter mat så det är bäst att lyda...


Kommentarer
Postat av: annika

Sa har jag ocksa borjat bli.. maste ha ordning och reda annars mar jag daligt.. och rent.. inte klokt.. men skont

2008-09-23 @ 20:20:09
Postat av: Jess

Annika: Tror det kanske har att göra med att man "boar" inför sin barn. Jag rensade ut garderoberna och garaget och målade om och byggde möbler när jag var gravid och nu har det fortsatt i att jag vill ha det städat runt mig ;) ganska roligt hur man blir

2008-09-23 @ 22:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback