trött, tröttare, tröttast...

Usch och fy vad jag är trött idag. Var tvungen ;) att läsa ut boken igår och blev inte klar förrän närmare 02, när jag även ammat Neo och D kommit hem och fått en godnattkram. Sen ville Neo äta hur många gånger som helst, han var jättetrött och orkade inte äta så mkt innan han somnade varje gång. Kl.23, 01.30, 04, 06, 08 och 9.15 skulle han ha mat. Brukar sedan någon vecka tillbaka bara vara 1-2ggr/natt beroende på hur länge vi sover. Jag var helt slut och somnade om efter sista amningen och D fick ta hand om en ganska pigg Neo.
Kl.10.10 kom D in med telefonen, det var BM Sofia som ringde och undrade vart jag. Jag fattade ingnting, var helt inställd på att det var imorgon som jag skulle på återkontroll. Jag visste att jag hade kontroll kl.10 och att Neo skulle på 2 mån-kontroll på BVC kl.11 och eftersom vi alltid är där på onsdagar var jag helt inställd på onsdag, men icke, tisdag var vi inbokade. Fick ställa några frågor över telefon och fick en ny tid om 2v, sen var det raskt tempo, på med kläder och in i bilen för att åka till Grums VC. Ingen bra start, tur att Neo var lugn.

Läkaren godkände vårt lilla underverk, han väger nu 6114g och är 60cm lång. Han är så fin och följer sina kurvor jättebra. Ögon, öron och hals såg bra och doktorn klämde och kände på honom-det gillade han inte och blev ledsen, men det gick över ganska fort.

När vi kom hem var det frukost dax eller snarare lunch så det fick bli en tonfisksallad, mums. Sen gick jag och Neo på en promenad till brandstationen där D skulle träna, var ganska jobbigt att gå dit men på hemvägen gick det lättare för då var jag lite uppvärmd. Om jag inte var trött innan så var jag definitivt då. Somnade på soffan och fick sova kanske 20min innan D skulle till jobbet och Neo ville ha mat. Efter att han ätit och jag fått i mig en smörgås så somnade vi tillsammans på soffan-det var mysigt och sov i 2h. Vaknade av att Neo ville ha mat. Jag går runt i någon slags dvala men vill inte sova riktigt än-då kommer jag inte sova alls inatt, Neo däremot sover han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback