Änglar finns

Ja, jag tror faktiskt att änglar finns.
Både som nära som gått bort och vakar över oss men oxå i underbara människor som hjälper andra när det behövs.

Idag mötte jag en sån ängel, ja min kära svägerska L, som lånade ut sin bil till D att kunna åka till Norge i så jag kunde ha vår bil under veckan.
1h innan de skulle åka så ringde de D skulle åka med och sa att det blivit en miss och han inte fick plats, snopet. Tur att det finns vänliga själar.
Jag klara mig utan bil men blir väldigt isolerad och det är inte så kul att va utan när man e själv hemma med ett barn. Skulle ant klättrat på väggarna på torsdag när D kom hem isf.

En annan ängel är min syster som kommer passa Neo på lördags och kommer tillbaka med honom på söndag. Inte nog med att vi får en hela lördagen för oss själva och söndag fm, vi behöver inte åka till K-d för att hämta honom. Ser fram emot att få ha D helt för migsjälv.

Dagen har varit ganska "i-ett". Lagade mat till ett kompani i morse :) matlådor för 4 dagar x 2 till D samt storkok till Neo. Sen gick vi på promenad, kaffe på altan, grilla och leka hos Fredrik m fam i Näs, Sukk och Dukk med pelargon-information, säga hejdå till D och natta en pigg men trött Neo.
Neo älskar sin faster L. Han ville till henne hela tiden på träffen ikväll, skulle inte va hos mig, bara L. Jättekul att se. Det var ju även hon som lockade fram skrattet igår. Klart du ska få inspelningen L, nästa gång vi ses. Skönt att veta att han trivs med henne, då kanske vi kan smila till oss en barnvakt där ibland ;)

Nu ska jag krypa till kojs och vänta på att D ringer och säger Godnatt, fick precis ett sms att han kommit fram.

Kommentarer
Postat av: Ewa Engblom

Spännande att få höra hur D. har haft det i NO. Ja, de finns faktiskt små änglar överallt!

Postat av: mamma

Bra med änglar och dom finns!

Du har råkat ut för en del-tack o lov(bilkörningen).

Ha det bra idag så ses vi på ons. Ska bli jättetrevligt. vad jag längtar efter er.

Älskar er kram mamma

2009-04-20 @ 08:14:45
Postat av: Lotta

Jag har redan blitt lovad av D att få låna ungen när jag vill i utbyte mot billånet :O)

Ha det gott!

Och du, det är inte svårt att vara ängel mot en annan ängel :O)

Kram!

2009-04-20 @ 10:45:29
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Annika

Vilken underbar faster han har.. synd att gudmor bor sa langt bort..men talamod... sa syns vi snart...puss o kram!

2009-04-20 @ 15:31:57
URL: http://hollandssvenskan.blogg.se/
Postat av: Lillsyrran

Det ska bli så mysigt att ha lillskiten hos oss. Älskar honom så otroligt mycket...och er oxå självklart =)!!

puss och kram

2009-04-20 @ 17:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback