Tisdag

Jag kan börja med att svara på Lottas kommentar, chefen är svensk :) precis som resten av arbetslaget. Så man kan inte skylla på språksvårigheter...David få veta mer på torsdag. Ev finns det jobb i Stavanger, kanske i Oslo eller kanske inget. Håll tummarna för oss att det blir Oslo.

Både Neo och jag har varit uttråkade idag. Ingen ville leka med oss :(
Neo var jättetrött imorse så jag slängde på oss kläder och gick ut på promenad, som vi brukar när han vill sova. Men de senaste dagarna har han varit jättesvår att få att sova i vagnen.
Tog kort på honom.

Han e jättetrött och hänger med huvudet över vagnkanten, men inte ska han sova inte. Han somnade i min famn när vi kom hem. Sen lekte vi en stund, tills vi tröttnade på det. Då gick vi ut och Neo fick undersöka trädgården, rabatterna, gatan och leka med grannens katt. När katten inte ville bli klappad längre så gick den iväg och Neo blev jätteledsen.
Då fick vi leka med grannen istället :) eller iaf titta på när han staplade ved, behövs inte så avancerade saker för att underhålla lillkillen.


Sen gick på promenad igen, han ville inte sova denna gång heller. Vi tog en tur runt skolan. Ni kan ju kika på bilderna och se vilken usikt barnen har när de äter lunch. När ombyggnadtionen är klar så kommer de sitta i ett inglasat rum och äta, då ser de ännu bättre. Så här har de det inte i stan iaf :)


Vårt drömhus. Som vi delar med ganska många...


Vi gick även förbi dagis och pratade lite med Birgitta och några av barnen. Neo var lika förtjust denna gång.
När vi kom hem lagade jag mat och sen kom Jocke. Gissa om Neo blev glad. Eftersom Neo tyckte att det var så roligt, trots att klockan var mkt, så följde vi med till Malins familj. Neo var överlycklig och jag existerade inte. Han drack ur mugg, massor, och åt på Malins scones, mums vad gott. Så en kväll till som han var trött och nöjd när han la sig, då gå det utan protester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback