Tiden jobbar mot mig

Jaha, vad har jag haft för mig sen sist då.
Tiden bara rusar iväg, börjar nog bli gammal. Känner inte att jag hinner med dagarna, det finns så mkt jag vill göra men så lite tid. Ni som e barnlösa, ta vara på tiden. Med det menar jag inte att jag skulle vilja va utan Neo en sekund, men att bara ligga på soffan en dag finns inte, eller läsa en bok...
Men det finns iofs en massa annat som fyller mina dagar som inte fanns förut. Att få vara med min familj är det bästa, roligaste, vackraste som finns. Att få spenderar mina dagar med mannen jag älskar och vår son. Att se dem leka tillsammans, att höra Neo skratta och att få hålla om D, det byter jag inte mot något.

Sen D kom hem i torsdags så har vi passat på att grejja i trädgården. Har hunnit med allt jobbigt på min lista. Ta bort 2 rabatter, klippa ner buskar, träd och ta bort träd och buskar, så nytt gräs och fylla igen hål i gräsmattan, rensa bort löv och sånt från hösten, göra fint med täckbark mm. Nu börjar jag bli mer nöjd, ska bara plantera lite så e jag helt nöjd.
Neo hjälper D att byta till sommardäck.

D lastar kärran med jord, Neo sitter på biltaket, jättenöjd och tittar på.

10 säckar jord och 5 täckbark, men det kommer behövas mer.

Vi har även haft en massa mys. Syrran och Andreas passade Neo lör-sön så att vi fick va själva. Så skönt det va, hade glömt hur det var att va barnfria.

Svärmor har fyllt 60 år som vi firade med kak-kalas i Sockenstugan innan de åkte på surprise-resa till Spanien. Det var presenten från alla barnen.

Men det mest fantastiska som hänt är att Neo fått en liten kusin. En helt underbar liten pojk, en Viggo/Milo/Liam, namnet är itne bestämt än. Har gosat med honom 2ggr och han e så go, e väldigt bebissjuk nu. Men än vill jag inte ha ett barn till, vill njuta av Neo en stund till.


Imorse var det kyrkis. D var faktiskt med för första gången.
Neo ville köra lära-gå-vagnen, men den gick för fort, lite motstånd, så han fick köra Hugo, då gick det bättre.


Idag har jag kört D till Norge, han blev hämtad efter halva vägen så jag behövde inte köra så långt. Lite vemodigt, men det blir nog bra. Mamma och pappa kommer imorgon och stannar några dagar så jag blir inte själv så länge. På ons kvälll kommer D hem, då firar vi 3år, det ni. Tiden rusar iväg som sagt :)
På vägen hem stannade vi i Charlottenberg, var ju tvungen att låta Neo leka lite och få röra på sig. Jag passade på att köpa skor på Skopunkten och Neo rev ner alla skor :)
Vill känna mig lite finare igen, lite längre, kanske smalare, så jag ville ha skor med klack, men jag ska nog bara behålla 1par. Ska prova till olika kläder så får vi se.



En bild på Neos nya vagn som vi köpte under helgen.
Snygg va! Blir jätteliten när den fälls ihop, som ett parasoll, och är jättelätt.

Imorgon är det Valborg. Jag älskar Valborg!!! Tror att det kommer bli en toppenkväll här i Värmskog så vill ni fira ordentligt så kom hit. Kören kommer sjunga vårsångerna, Musikgymnasiet i Arvika kommer uppträda med bla Neos kusiner O och M, korv- och fikaförsäljning, invigning av Cafeét, brasa och fyrverkerier. Låter det bra!!!

Kommentarer
Postat av: Linda o Lova

Hejsan! snygga skor! kollade själv på de längst fram på bilden men de passade inte:( för stora runt om. Kanske ses ikväll?? kramiz

2009-04-30 @ 17:25:42
Postat av: Sandra

vilka härliga bilder:)

Postat av: Jessica

Linda:ja de e ganska stora men jag tänkte att mina fötter sväller när det e varmt.

Vi sågs :)



Sandra: tack va go du e

2009-05-02 @ 22:23:36
URL: http://jajman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback