Skansen

Imorse vaknade skrutten tidigt, halv sju.
Då fick han va hos mormor och morfar ;) och läsa grisboken.



Igår så lärde han sig att gå upp själv på köksstegen.
Med resultat att han klättrar upp hela tiden och efter frukosten så fick han tag på en nektarin, han favvo.


Sen klippte jag hans lugg (och migsjälv).
Före:
 Efter:

När morfar kom hem vid lunch så gick vi till Skansen, tog ca:15min.


Där fanns en massa djur, hus, utställningar och lekparker. Så kul, både för stora och små. Neo sprang sig trött och vi fick ta 2 glasspauser i hettan ;)
Det sötaste står mellan minigriskultingarna och björnungarna, även älgkalvarna va goa. Djurbebisar e helt otroligt söta, precis som människobarn.

Självklart fanns det grisar; stora, minisar och kultingar även vårtsvin och deras kultingar men även några i sten. Gissa vem som var glad...


Bland höghusen mitt på kortet så ligger mammas och pappas lgh.



Vi gick hem oxå men sen var jag trött, mör i benen, blev en ordentlig dagstur.
Har precis grillat på balkongen och mamma badar Neo medas jag skriver lite.
Jag har underbara filmer från när Neo klappar grisara, och ryser då de sticks lite :) Kanske lägger upp vid annat tillfälle.

Det mobila bredbandet strejkade igår så jag hann inte klart med den loggen, finns några fler bilder idag om du vill se.

Kommentarer
Postat av: Annika

vad fina ni är gumman!! jättefint foto när ni sitter på giisen eller vad det är..

saknar er!!!

puss

Postat av: farmor

Hej på er alla 4 i storstan. Helt underbart att få ta del av era dagar i stan. Själv jobbar jag 200% samt drar runt i skogarna för att lugna ner min själ efter all turbulens och tragedier som hänt i Arvika med omnejd. Ge denna underbara kille en kram från oss på Nytomta.

Kram farmor

2009-08-07 @ 22:13:07
Postat av: Pillargontanten

Fastra vill också kramas!

Hälsa mormor o morfar!

EFIT Idag! i Min blogg alltså :O)

2009-08-08 @ 13:03:11
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Annika

nu dröjer det inte länge till och så får jag också kramas med min lille kille!!!! om han vill förstås.... efter ett par dar så.. vi måste träffas mycket!!! saknar dig så det gör ont i hjärtat... puss!!

2009-08-10 @ 11:27:35
URL: http://hollandssvenskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback