Semester i storstan

Vi är på semester hos mina föräldrar i Stockholm och har det superbra.
Igår hoppade vi på tåget med lite hjälp av D och åkte till sthlm där mamma mötte upp oss till Neos förtjusning. Han var så nyfiken på allt på tåget så han märkte inte att D försvann som tur var för han e riktigt pappig när D e hemma.
När vi kom fram så åkte vi t-banan till mamma och pappa, jättehäftigt med alla människor och alla nya ljud så neo visste inte vart han skulle titta :)

Neo sover bland bagaget - men jag satt bredvid och hade koll.

På T-centralen med mormor.

Vi käkade lunch, köttfärssås och ris (lite variation) och sen gick vi pappa på jobbet och fick en rundtur. Han kontor har flyttat och ligger nu 5min promenad från deras lg. Lgh ligger precis vid Värtahamnen så de har fin utsikt över havet och ser när färjorna går. Neo tutar med när båtarna tutar vid avgång och ankomst, så söt...
Sen så hade vi myskväll.
En del mardrömmar blev det för Neo men inte så konstigt med alla intryck han fick under dagen.



Idag så har jag och Neo varit på stan och fikat med Jossan. Det var så kul att träffa henne, alldeles för längesen. Vi jobbade ihop på Ica Bonden när jag bodde här. Vi tog en liten shoppingtur oxå. Köpte en skinnjacka till Neo och ett par mysbyxor med gitarr på och en basketdräkt på KappAhl och en kofta till mig på Gina Tricot.



När vi kom hem så tog vi en långpromenad med mamma, visste inte att de bodde så nära allt :) Underbart väder har vi haft båda dagarna men det har ni haft hemma oxå hörde jag, gött!!!

Anledingen till att jag inte bloggat på länge är att jag jobbat som mkt under tiden D varit hemma. Men nu e det en helg till och sen e jag ledig tills jag börjat på Telia i oktober, på halvtid. Ska bli skönt att bara va mamma ett tag nu, och sambo såklart :)
Vi hann iaf med en dag tillsammans som vi spenderade på Mariebergsskogen med Fredrik, Linda och Tindra och Viggo. Det var en jättekul dag med massa djur och lek. Neo hade hur kul som helst och det gjorde att vi oxå hade det.
På kvällen hade vi styrelsemöte för VSK och där beslutade vi att vi ska ha en aktivitetsgrupp som jag och Martin och ev Elisabet är med i och Annica så snart hon e piggare. Hon har en massa idéer så vi ska träffas och prata och sen ska jag och Martin träffas och vi ska kolla med Elisabet om hon oxå vill va med. Vi måste få till lite bra idéer om hur vi kan aktivera mer av bygden och göra roliga saker tillsammans. Kommer bli bra hoppas jag.




Trött kille på väg hem med sin goa nackkudde.

Nu ska jag äta god mat med föräldrarna så ha en trevlig heög och ha tålamod med mig att jag e lite ojämn i bloggandet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej tittade in hit av en slump, är ni från kd?

Postat av: Pillargontanten

Och jag finns tillgänglig, för aktivitetsgruppen, men det är kul när ni är några andra, men hjälpa till kan jag, och lösa problem :O)

Krama Neo, och tappa inte bort honom i Stockholm :O

2009-08-06 @ 22:18:21
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback