Kyrkis x 2

Onsdag idag så då e det ju kyrkis som gäller.
Idag hann vi med 2 tom, det ni ;)

Var först i Värmskog som vanligt, 10-12. Idag gjorde vi semlor som pyssel, åh så gott. Första semlan i år och den var ljuvligt god!
Sen gick vi hem, åt lunch med D och Neo sov.
Halv två var det dax att åka till Grums för nästa kyrkis. Hade bestämt med Sandra och Ninja att vi skulle gå med dem. Det var så kul att träffa dem.
Jag och S jobbade ihop på ett telemarktingföretag i Linköping under några veckor våren-03, sen dess har vi inte setts. Med tiden rann kontakten ut i sanden men nu har vi fått kontakt igen, genom D, våra grannar och att vi har barn som e lika gamla, roligt hur det kan bli. S e ju så lätt att umgås med, genomgullig tjej.

Sen gjorde jag en shoppingrunda i Grums, med Neo i babyskyddet hängandes på armen, det va bra gjort det, kommer ant ha träningsverk i armarna imorgon ;) Vi var in på Leksaksaffären, Klingan och Systemet.

Vidare info e inte för känsliga!
När vi kom hem var det matdax igen. Självklart bapade Neo, gör ju alltid det i matstolen. Denna gång var det D´s tur, den 1/100 ;), och jag vet inte varför men det är nästan bara de gångerna som Neo gjort något riktig disgusting. Denna gång skrek D, som oxå hör till det vanliga, jag sprang dit och fick se ungen full i skit, fattar inte hur allt det kunde komma ur denna lilla kropp. Han var full från rygg ner till fötterna, blöja och byxor var fulla.
 Jag fick lyfta in Neo i duschen och skölja av honom medans D kämpade för att inte spy och hällde upp ett bad. När jag tvättat av Neo fick han krypa ner i badkaret med sin pappa och leka en stund medans jag tvättade hans kläder. Jag får alltid göra det roliga sakerna ;) Detta skrev jag inte under när vi blev föräldrar, men det kanske faller som min lott efter att ha krystat ut denna varelse ur min kropp medans D drack kaffe ;) Nej, D var ett otroligt stöd under förlossningen.
Hoppas inte att han e dålig i magen bara, jag e inte helt ok i magen, men jag fick tyvärr min mens idag och då brukar magen va i kaos.
E ganska nöjd med att mensen lät vänta på sig så pass länge iaf, nu e jag ganska glad att den kommit, inte för dens skull, för jag hatar det, men nu kanske hormonerna kan falla i sin ordning så kanske det kan bli lite action här hemma igen. Usch, får jag skriva så när släkten läser :)

Nu sover vår lilla ängel/monster när han inte får mat och får sova när han bestämt sig. Jag fixar med lite "egen-saker" och snart e det Grey´s Anatomy, det har jag längtat efter.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nej, vet du vad J?, skriva såna saker om mens och hormoner och sånt, när släkten läser :O)

Jag blir såååå generad!

Ha det gott, och jag tror att det är mammalotten du dragit, när du får göra allt "roligt", den lotten fick jag också :)

Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback