Matkurs

Imorse var jag och Neo på matkurs hos Birgitta på Living Food Institute.
Hade inte glömt att det var idag men jag trodde att idag var måndag iom att vi kom hem igår.

Var riktigt intressant. Det mesta som sades idag kunde jag sen innan förutom hur man groddar och det var kul att lära sig.

Vi fick göra en nyponkräm (soppa) med sesamgrädde till, gröt med cashewgrädde och välling. Allt var gott. Neo var med och smakade på nyponkrämen och den gick hem. Sen var han för trött så D fick hämta honom. Fick med välling hem till honom men sugdelen på vällingflaskan vi har hade för liten öppning så kornen fastnade, får köpa en större sugdel till nästa gång. Imorgon ska D åka och handla ingredienser, en del har jag hemma så vi kan göra frukost imorgon men jag vill testa mer.

Imorgon blir det kyrkis, som vanligt och sen kör vi kurs på torsdag och fredag oxå. Då får vi lära oss lunch och middag samt kakor och glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback