Hockey

I em var vi på hockey, Färjestad-Timrå.
Var riktigt kul att gå på hockey, blir inte så ofta som jag skulle vilja, inte ens i närheten. Det är så kul med hockey.
Matchen blev 6-3, gött att vinna!
Färjestad gjorde 2 mål i 1:a perioden, sen 2 i första delen av andra, då kände de att de kunde slappna av och Timrå gjorde 3 mål på bara några minuter. I sista perioden fick de in 2 mål till. Kul med en match med mågna mål som oxå blir spännande.


Efteråt hade vi tänkt äta på Alfies, jag har varit så sugen på Plankstek. Men vi kände att vi ville hem till skutten eftersom han inte e frisk än. Köpte med en badkarsblandare på vägen hem fårn en gubbe på Blocket, hade tänkt bara men jag e för trött för det nu. Skönt att äntligen ha en iaf så att vi iaf har möjlighet att bada!

Neo hade varit snäll och lekt massor med farmor. Skönt att komma hem till honom även om det bara var att ge honom kvällsmat och göra honom iordning för sängen och sen lägga honom.
Nu sussar han så sött.

Vi fick iaf en god middag, nästan som att äta ute. Jag stekte vitlöksmarinerad rostbiff i grillpannan och till det hade vi ungsbakad tomat, duchesspotatis, bearnaisesås, broccoli och haricot vertes. Drack Ramón Bilbao till, så gott vin, passar till allt tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt för er att komma iväg på tu man hand! Det behövde ni verkligen nu!

Skulle gärna bo i värmskog. Du kanske känner till nån snygg karl med fint hus som vill ha sällskap;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback