Lille sjuklingen

Nu har jag lite dåligt samvete för att jag klagade på hans gnäll förut...men till mitt försvar så hade han ingen feber igår eller inatt så jag trodde han höll på att bli frisk...
När han hade vaknat efter förmiddagstuppluren så försökte jag ge honom mat men han ville inte, gnällde mest, fick dock i sig kylskåpskall ananas och banan mos + att jag ammade honom. Tyckte att han var varmt om kinderna så jag tog tempen på honom, 38,4. Hans normaltemp är 36,3 så det va ganska högt. Stackarn.
Gav honom panodilsuppar som han bajsade ut direkt, de sista så klart så D fick åka till Grums och köpa mer. Under tiden tog vi en avsvalkande dusch/bad tillsammans. Satte baljan i duschen och duschade honom med ca:30grader varmt vatten fr att kyla ner honom lite och under tiden så fylldes baljan upp och det var roligt det :)

Han har inte velat plaska förut men idag så märkte han att han kunde det och hur kul det var. Först var han lite avvaktande och rädd som alltid när han får vatten på sig, men när vattnet sakta steg runt honom så att han satt lite stabilare så blev det roligt. Han var för söt.


Febern har inte gått ner än, och han är så varmt, ska avvakta en stund till och se, annars får vi ringa sjukvårdsupplysningen. Hostan var värre förut idag igen, låter lite bättre nu.
Jobbigt när det går upp och ner. Trodde han var på bättringsvägen när han i onsdags fick normaltemp och fick i sig kvällsmat, hela torsdagen så var han mkt bättre, åt som vanligt och utan feber, pigg och glad. Men natten var den värsta hittills. Känner mig så maktlös.

Nu sitter han i bara blöjan på soffan med D och inget duger. Tycker synd om honom samtidigt som det är påfrestande med hans gnällande, får huvudvärk tillslut.


Jag blir så orolig. Åh ja, jag vet att han inte e sjukast i världen och att småbarn blir förkylda och får feber, men han är mitt barn och han är så liten, och jag vill bara ta hand om honom och få honom att må bra. Så tänker jag; tänk om det är något värre så sitter jag bara här och tänker att det ör normalt...det e svårt, blir lättare med barn 2, och barn 3 osv hoppas jag!!! Doktorn tittade i hans öron både förra tid och i måndags och då fanns inget, vi får avvakta och se.

Nu ska jag gå och krama på min lilla familj.

...som visst somnat, så söta...


(Tog kort med mobilen i mörkt rum, ville inte ta med vanliga kameran för de brukar vakna av klick-ljudet.
Därför den dåliga kvalitén)

Kommentarer
Postat av: Annika

aaah vad jobbigt att han e sa sjuk. jag hoppas att han kryar pa sig snart. Det ar sakert "bara" influensa sa oroa dig inte for mycket.... onskar jag kunde hjalpa dig mer... saknar er ! puss

Postat av: Den andra fastern

Lilla plutten, hoppas han blir bättre snart! Jag vet precis hur du känner, har tillbringat åtskilliga timmar med sjuk unge, dåligt samvete, tjatat på sjukvårdsupplysningen, ringt mamma oh grinat av trötthet och oro, åkt till vårdcentral och akuten, stoppat in suppar och känt mig maktlös. Det blir kanske lättare med nästa unge, men det ÄR jobbigt att se dem så ynkliga och känna sig så maktlös.

Kram på er!

2009-01-23 @ 18:29:41
URL: http://www.lakritspistolen.se
Postat av: Lotta

Nej, det blir ingen skillnad med barn nummer 2 och 3, jag vet!

Avvakta tills i morrn du, och åk då till barnakuten i Karlstad om du fortfarande är orolig.

Barn får lätt hög feber men de är oftast inte lika påverkade av febern som oss vuxna, upp mot 40 grader år inte konstigt.

Se till att han dricker och har det svalt (inte kallt) i rummet sängen, så ska du se att han piggnar på sig!

Ring om det är nåt, jag kommer vettu!

Kram kram!

2009-01-23 @ 23:03:54
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Sandra

Stackare.. Då menar jag både Neo och dej å David. Det blir jättejobbigt både för maktlösheten och gnällandet, det har du all rätt i världen att "gnälla" över. Hoppas han frisknar till snart. Ninja skickar en krya-på-dej-kram till fina Neo!

2009-01-23 @ 23:21:40
URL: http://mirakletochjag.blogg.se/
Postat av: Sandra

Måste ju svara på din kommentar med.. Jag vill inte att N växer upp här, för mycket skit helt enkelt.. Sen skulle jag gärna köpa hus, men i Kil finna knappast nåt hus under miljonen å jag får inte ett så stort lån.. Så jag har inte så mycket att välja på dessvärre..

2009-01-23 @ 23:33:53
URL: http://mirakletochjag.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack alla underbara för era fina kommentarer!

Älskar er!!!

puss och kram

2009-01-24 @ 06:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback