3 dagars prognos

Idag har D varit på jobbintervju i i Lilleström, förort till Oslo.
Vi åkte med hela familjen. Neos första utomlandsresa ;)
Åkte lite efter 9, stannade till i Charlottenberg och käkade hamburgare, handla lite fruktpure till Neo och godis till oss ;) Norsk choklad e godare!!!
När vi kom fram så gick vi lite på stan, var inte helt lätt att hitta företaget, trots att vi visste vilken gata och nr så fick vi gå fram och tillbaka flera gånger.
När D var på mötet så shoppade Neo och jag. Köpte jeans och tröja på H&M och 3 tröjor på Name It. Sistnämnda var en väldigt bra affär, jätteskönt material i kläderna och en lekhörna som Neo kunde sitta i (jag stod 2 m från honom med full uppsikt). Skönt för honom att få leka lite, inte kul att åka bil en hel dag.
D tyckte att intervjun gick bra och fick bra kontakt med chefen. Hoppas att det går vägen för det verkade vara ett riktigt bra jobb. Berättar mer om han får det.
Neo va så snäll hela dagen, gnällde nästan inget trots att han inte fick någon riktig mat (lite ammning, ersättning och fruktpure och banan) och fick sitta i bilen i flera timmar. Han sov nästan hela tiden men när han va vaken så va så go och glad, tills vi närmade oss hem då va han less. Jag har aldrig sett honom så glad som när han fick komma in och ur bilstolen. Hela ungen lyste och han skrek av förjusning, körde gåbilen som en galning genom huset och pratade och skrattade, helt underbar var han. Han lärde sig att köra över trösklar, mattor och att backa tillbaka och vända när han körde fast, han var för glad för att vänta på hjälp och klurade ut hur han skulle göra själv.

Det var meningen att D skulle på fest imorgon så jag slängde ihop en fredagsmyskväll, med 2 rätterna middag. Nu ska de inte ut förrän på lördag, men god mat kan man ju inte få för ofta ;)
Till förrätt åt vi "levande skagenröra"; solrosskott, gurka, tomat, citron och en röra (samma som Birgita gjorde i måndags) på blötlagda solroskärnor, vatten, dill, citron och rödlök.
Till huvudrätt åt vi: ugnsstekt kycklingfilé, ungsrostat viltökspotatis- och kålrotsmos (liknande duchess) med rejäl sallad till.
Gud så gott!!!
Neo fick smaka på citron, inte mitt val utan det var D som gjorde det. Han har sett roliga filmer på You tube, men Neo tyckte det var gott och gapade det största han kunde efter mer. Han e rolig vår lilla pojk.

Neo hälsar oxå till Hugo att han numera slår honom i att kladda när han ska äta. Åh så roligt det är dra i hakklappen så den lossnar så det går att äta ännu mer på den. Kladda runt med händerna är oxå himla kul ;)

..................................................................................

Igår var det kyrkis, alltid lika kul. Neo har utvecklats väldigt sen sist. Det var en månad sen och nu kan han slå på trumman och ta sin lilla maraccas och skaka på den, jättekul att se hur mkt roligare det blir för honom att sjunga nu.
När vi kom hem så åkte vi till Arvika. D var tvungen att skriva på papper på jobbet, så nu e han arbetsbefriad och behöver inte gå tillbaka men har lön mars ut.
Shoppade lite till Neo oxå. Han har växt ut det mesta 74 så jag köpte 2 mysbyxor och 4 bodysar i strl 80. Han blir så stor min lille skit.
Till middags åt vi "levande sushi"; norirullar med samma röra som ovanstående, morots stavar, gurkstavar, avocado, fetaost, ärtskott och wasabi och soja. Blandade olika i olik arullar. Så gott, tom D tyckte det var jättegott. Roligt när det är gott, är relativt lätt att göra, ganska billigt och väldigt nyttigt.

 Kan fortsätta att berätta vad jag ätit denna dag.
Till frukost åt jag havregrynsgröt med linfrön som jag lagt i blöt under natten i kylen och sedan kokat ihop, samma till Neo fast utan frön. Ska vara lättare för kropen att ta upp näringen, att smälta maten och bli av med gifter ur grynen om den blötläggs. Jag gör alltid det när jag bakar bröd men hade glömt att jag kan göra det med gröten oxå. Inte så svårt och blir bättre, sånt gillar jag. Jag orkar inte om det blir för krångligt, e lite för lat för krångel.
Till lunch åt jag en sallad på isberg, riven morot, gurka, solrosskott, ärtskott, pumpafrön, solrosfrön, torkade brännässlor och alger. Fröna håller en mätt, dessa had ejag inte blötlagt men hade jag gjort det så hade det varit ännu bättre.
Till kvällsmat gjorde vi hallonkräm; halvtinade hallon, äpple, blötlagda dadlar och vatten. Neo älskade det, som allt annat, och vi med.
....................................................................................

I tisdags var vi på hos Linda, Mattias och Lova på fika på em. Va go Lova e och det var så roligt att se hur de kunde "leka" med varandra nu. De kramades och pussades iaf ;) Linda bjöd på jättegott fika som vanligt, tackar!!! Jag har ju "turen" att Mattias oxå e glutenintolerant så jag kan ju alltid äta det hon bakar...mums!

Efteråt åkte vi till K-d och lämnade Neo hos syrran och Andreas medans vi gick på bio.
Vi såg "Benjamin Buttons (någonting) liv". Den var så bra, se den!!! Jag skrattade, fnittrade, myste, grät och var fascinerad. D tyckte oxå mkt om den. Handlar Benjamin som föds som en gammal man och som blir yngre ju äldre han blir. Författaren till filmen har en otrolig fantasi.

.....................................................................................
Bilder kommer någon annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback