Det gick bra, pust!

Sprutan är tagen och Neo mår bra. Även hans mamma och pappa ;)

Vi åkte till Grums VC i ganska god tid med inställnigen att vi skulle få stå i kö länge, ganska mågna barn under 3år i Grums kommun som alla skulle vaccineras på samma gång.
Men vi blev förvånade, många var dte där men fort som tusan gick det.
Massa vänner att prata med, det var positivt.
När det strax skulle bli vår tur och vi stod vid dörröppningen till det ganska stora rummet, med många skärmar där det satt en sköteska bakom varje + en gallskikande unge...då tittade Neo på oss med stora ögon.
När vi satt och pappa höll honom, jag drog ner hans byxor och gav honom en leksak, då förstod han attd et nog inte stod rätt till, orolig blev han men han hann inte tänka många sekunder innan sprutan var klar. Ont gjorde det och han grät, men så fort plåstret var på sa han inte ett ord till. Duktig kille!

Utanför pratade vi med Hugos  och Amandas föräldrar och hade trevligt när en annan sköterska kom och frågade vilka som parkerat längs gatan...Vi hade det, inte många parkeringar till alla dessa familjer...då sa hon att vi fick rusa ut för en lapplisa var på hugget...-Spring, sa hon till David, -Jag håller barnet, och tog Neo. D började rusa, Neo gallskrek och innan jag hann få tag i honom (typ 5sek) var han helt vettskrämd. Fick med honom och vi rusade ut. Hann få undan bilen, de andra oxå tror jag för det stormade ut föräldrar och alla bilar var borta på 1min. Jäkligt fult tycker jag, finns ingen förbud skylt och man ska få stanna längs med vägar om det inte är förbud och om man inte ställer sig i terrängen.
Upplevelsen blev inte den bästa för Neo och de andra undrade nog vad som hände, hann inte säga hejdå, tror jag :)

Sen åkte vi till stan för att hämta D´s förstärkartopp, handla och hämta blöjorna och vällingflaskan som jag glömde på Maxi när jag handlade i tisdags. Lite komiskt. Bytte in fel storlek och lämnade kvar i spelbutiken när jag skulel handla mer, när jag betalat för det andra åkte jag hem. När jag skulle göra välling på kvällen så märkte jag att flaskan och blöjorna var kvar i stan...suck!
Neo har inte mått dåligt alls idag och han har inte fått någon feber. Verkar reagera bättre på denna än de "vanliga" vaccinen. I vanliga fall grinar han länge efter sprutan och har fått feber direkt. Hoppas att det håller i sig.

Imorgon e jag ledig och då ska vi hitta på något, jag och D när Neo e på dagis. Mysigt att bara vara vi. På kvällen ska ev A passa Neo så att jag kan hjälpa tjejerna med förberedelserna inför VSK-festen på lördagen, annars ska jag försöka göra vad jag kan hemifrån. En budget ska jag och Lotta försöka få ihop, iaf en preliminär tills årsmötet på lördag.


Kommentarer
Postat av: annika

Tack för hjälpen idag med vaccinering... och för tipset om 5 min metoden på min blogg... kanon bra, har tönkt nåt spnt ocksp så jag har inte gjort nån big deal av det om man säger så... var kul att prata med dig !! puss

Postat av: mamma/mormor

Underbart att det gick så bra. Skönt att ha det gjort och ni gjorde helt rätt!

Ha det så trevligt med festen i kväll. Är på vät att hämta T på flygplatsen. T + pa ska på hockey i em och jag ska handla julstjärnor mm.

Vi hörs! Kram mamma

2009-11-21 @ 11:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback