Äntligen lördag

Äntligen lördag.
Jag har haft en hårt jobbvecka, nej kanske inte, men det e ändå skönt med helg.
Började i onsdags, efter att ha varit hemae i 1,5år. Kändes riktigt konstigt att va tillbaka, men mest att va ifrån Neo så länge.

Lämnade Neo på dagid 7.30 i onsdags, tidigaste hittills, och fick inte ens en kram. Denna morgon hade jag behövt d, men Neo glömde mig direkt han fått av sig skorna :) Det ska jag väl va glad för eg.
Kom till jobbet, möttes av mina goa kollegor och chef, men det kändes så konstigt så jag fick en stor klump i halsen och var tvungen att börja skämta för att inte börja gråta. Usch, paniken började rusa i mig, ska det av såhär nu...
Men det la sig ganska snabbt.

Har haft utbildning, uppfräschning i kunskaperna, tillsammans med en kollega som varit utlånad till annan avd. Känns väldigt bra att inte göra det själv. Till att börja med ska vi lära oss det vi redan kan, sen om ett tag ska vi få dubbelkompetens och en massa extra saker.
Det har faktiskt gått över förväntan, i teorin så kommer jag ihåg nästan allt vi går igenom och det som e nytt är superenkelt, en hel del som e nytt men det är bara förbättringar så jag tycker att det känns mkt bättre nu. Helt annat fokus som passar mig bättre. Ska bli intressant att börja med samtal sen och se hur det blir i praktiken.
Nästa v går jag tis+ons och då ska vi oxå ha utbildning, resten av månaden vet jag inte riktigt hur det blir.

Igår så hade vi after work på Nöjes. Va kul att de la det nu, så att vi kom in i gruppen direkt. Det är ju några nya sen jag jobbade, och sist jag jobbade va jag gravid, dålig och inte särskilt social ;)
Iaf så hade vi jättetrevligt. Fördrink, viltbuffé-som var supergod och sen bowling.
Jag är så ojämn i bowling, började med 2 strike, en spärr, sen rännan flera gånger i rad, sen strike...ja jag vet inte vad jag gör.

Idag ska vi till skogen och grilla korv med Fredrik, Linda, Tindra och Viggo. Daniel och ida kommer oxå. Det ska bli kul. Roligt att göra något som Neo tycker är kul oxå. Sen i em är det stora kaffrepet på skolan och då ska Oscar och Matilda underhålla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback