Neg och pos

Jag brukar inte titt apå nyheterna eller lyssna för den delen men idag gjorde jag det.
lyssnade på nyheterna på P3. En liten tjej hade blivit våldtagen på skolan av inte mkt äldre skolkamrater. Det är helt sanslöst, sånt för verkligen inte hända.
Självklart får aldrig en våldtäkt ske, men på skoltid på en rast för mellanstadieelever-det är helt sjukt.
Vart var lärarna?
Det gör mig så förbannad och rädd.
Detta är en anledning till att jag försöker undvika nyheterna, blir bara upprörd. Det är ju inte så att de visar eller pratar om positiva nyheter direkt. Händer det något speciellt så får man ju reda på det iaf.

...................................

Neo går ju på dagis här i Värmskog, ett föräldrakooperativ. Och jag e så nöjd. Jag har alltid varit lite skeptisk till dagis. Har själv knappt gått på dagis, så det har inte berott på egna neg upplevelser utan är baserat på vad vänner som jag växt upp med sagt om dagis. Jag har inte velat ha mina barn på dagis, har helstvelat va hemma med dem själv. Jag vill fortfarande helst va hemmafru, helt med både D och barn hemma, det vore ju det ultimata. Men jag vill ändå ha Neo och kommande barn på dagis, iaf Nallen. Det pedagogiska och det han lär sig socialt och den stimulans han får kan jag inte ge honom, och vi har verkligen förmånen att få ha barnen på dagis så mkt vi vill oavsett hur vi jobbar. Neo kommer gå 9-14 de flesta dagar, vara ledig 1 dag/v och någon gång ibland gå 7-17.30 när D inte e hemma och jag jobbar. Då ar vi ändå en massa tid med honom. Summan av kardemumman e att Nallen med dess personal är helt fantastiskt!!!


Min söta dagisunge. Första "skolfotot"!


Kommentarer
Postat av: sandra

Jättefint kort! Han såg äldre ut på kortet. Sötnosen:)

Postat av: Pillargontanten

Åhhh, vilken ljuvlig liten en :O)

Vill ha ett sånt kort, snälla?!

2009-10-03 @ 00:47:31
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: annika

vill ha!!!!! gudmor måste ju också ha ett sånt eller hur?????

jag betalar gärna för det...

jag har glömt min skype inlogning andre grejade med datorn och skype var borta.. är ett tag sen nu men vet du vad jag heter???

kram påer!

2009-10-04 @ 14:46:44
URL: http://hollandssvenskan.blogg.se/
Postat av: Moster

han e så söt, min lilla goding...

saknar honom för varje dag jag inte träffar honom...

måste få ha han igen snart =)

en massa kramar och pussar

2009-10-04 @ 19:37:27
Postat av: mamma/mormor

Tog fotostat på Neo-kortet och skickade med morfar idag att sätta på sitt bord på kontoret istället för en mormor-bild. Gissa om han var stolt!!

Jag har ett i min handväska som jag kan titta på hur många gånger som helst. Min dröm är att få vara mormor/farmor på heltid-vad kan vara mer underbart!

Ha en bra dag! Kram mamma-mormor

2009-10-05 @ 07:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback