Uppe innan tuppen

Nu har skrutten bestämt att lekdagen börjar kl.5.
Han e inte klok någonstans ;)

Hämtade en gråtade Neo runt 4 och tog med honom till mig, somnade direkt jag lyfte upp honom, behövdes ingen välling, som tur va. Vill inte börja vänja honom vid välling mitt-i-natten igen, men de senaste dagarna/nätterna har han haft ett hål i magen tror jag.
Iaf så låg han och skruvade sig och sov av och till fram till 5 sen så smög han upp och lekte men kom ganska snart tillbaka, tror det var lite kallt och mörkt.
Sen låg han och gosade och sov, nära, nära till 6. Då var det lekdax. Bara att gå upp, tända några lampor, byta blöja, sätta på strumpor och ge lite vällling. Sen kravvla tillbaka till sängen och halvsova ett tag till. Går ju inte att somna helt, måste lyssna med ett öra på vad han sysslar med för han hittar på luriga saker titt som tätt.

Nu e han på dagis sen några timmar och jag har slappat lite. Ska städa och fixa till mig. När jag hämtat Neo kl.14 så blir det emllanmål sen en tur till Grums. Fika hos Jenny och Ebba-Stina, sen handla.


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Undrar vem av mina som alltid var uppe med tuppen och stack ut...

Ha det bra mamma

2009-10-05 @ 09:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback