En heldag på sjukhuset

Den här kruppen ville inte ge med sig.
Som jag skev igår så var han rosslig på morgonen och när jag åkte till K-d blev han värre.
Efter ett tag så blev han ännu tätare och jag ringde 1177 som lyssnade på honom och skickade oss till barnakuten. Tur att det tar mindre än 5min att gå dit från syrran.
Han fick medicin direkt och blev snabbt mkt bättre. Doktorn tyckte att det var knepigt att han varit hostig i 2v och vi fick gå till öron-näsa-hals för vidare undersökning.
De ville se om han hade någon missbildning eller konstigt i näsan, svalget eller halsen.

Skrutten fick lugnande så han blev helt omtöcknad. Tur det för han e stark, inte lätt att göra något med honom som han inte går med på. Sen bedövade de näsan på honom och gick in med en kamera i näsan och ner i halsen. Det var hemskt att se, mamma fick hålla Neo och jag fick titta bort.
Som tur var det inget fel på honom utan han har "bara" krupp. De skrev in i journalen att han har mkt krupp i släkten och att de ska prioritera honom, vilket de visserligen har gjort när vi åkt in.

Mamma var ju här för att vi skulle luncha och leka så blev det så här. För mig var det tur i oturen, e alltid tryggare att ha mamma med. Hon skulle åkt hem 16 men stannade kvar och sov hos oss ochåkte hem idag. Var jätteskönt så tack så mkt mamma!!! och Titti så klart!!!

Inatt fick vi sova ganska bra. Neo sov till 3.30 sen så han var hungrig och fick medicin och välling. Sen ville han inte ligga i sin säng utan fick va hos mig. Han sov ganska oroligt och hostade en hel del, men vanlig hosta inte den pipiga, skälliga krupphostan. Runt 8 gick vi upp och det var helt ok.


Även om man e sjuk så måste man leka...kanske någo han önskar sig i julklapp ;)

...eller kanske en sån ;)

Halvt nerdrogad.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att allt gick bra o sova får vi göra inatt!

Ta hand om er o lycka till med visningen imorgon samt LYCKA TILL JESSICA & DAVID med 2-årsdagen!

Kram mamma-mormor-svärmor

2009-09-08 @ 20:34:01
Postat av: Sandra

Stackars liten.. Men vilken "tur" ändå att det inte var något annat. Krya på dej Neo! Ninja skickar dej en extra stor kram!

Postat av: Pillargontanten

Nu finns du (Neo) i rullorna, vilket gör allt mycket enklare vid kontakter och annat :O)

Vilken medicin fick ni nu då, fortfarande mollipect?

2009-09-09 @ 09:23:45
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback