Intensiv dag

Idag har Neo varit ledig från dagis, ska han va imorgon med...för då ska vi till K-d och träffa mormor och moster.

Men vad har vi gjort idag så? Jo, först var det kyrkis.
Åh, vad jag har saknat kyrkis under sommaren. Nu var det ju så att de som kom e ju de som vi träffar titt som tätt ändå. De andra från gruppen har börjat jobba och det e ju därför som jag inte träffar dem annars heller.
Trots att det är helt hysteriskt och det känns som jag e på väg att få nervöstsammanbrott så e det jättekul med kyrkis. Tyvärr så börjar jag snart att jobba så det e bara 2ggr till som jag kan va med.

Efter kyrkis hann vi umgås med D en kortis innan han skulle åka och jobba...suck. Onsdagar e ingen höjdare...
Men vi var inte hemma mkt längre än honom för vi skulle till BVC.

Skrutten va så nyfiken och lekte med allt i väntrummet och sprang efter sköterskan tills att vi skulle gå in i rummet. Han ville inte, grinade och skulle upp i famnen. Han e så rädd för sjukrum och läkare, varit mkt för honom nu. Han slingrade sig så det var inte lätt att mäta och väga men 12kg och 81cm kom vi fram till, helt proportionelig och följer sina kurvor perfekt. Hade trott att han växt mer för han når så mkt mer nu men ant så e det motoriken och tekniken som utvecklats.
Neo fick sitta kvar och leka en stund så att hans skulle komma ihåg besöket som positivt. Då hann jag ställa dumma frågor oxå ;)

Kl. 15 var vi klara och 16 skulle vi va på badhuset. Kom på att det finns en lekplats där Amanda bor så vi köpte med mat och åkte dit. Kycklingklubba och smörgås passade bra :)
I lekparken va en gammal kyrkis-kompis med sin farmor. Lilla Ebba-Stina, som inte var så liten längre, kände inte igen henne förrän jag fick veta vem det va. Tror Neo blev lite kär för han kramade henne flera gånger innan hon skulle gå hem :)

Sen var det att rusa till badhus-dejten. Hade bestämt träff med Sandra och Ninja. Mkt brudar för Neo under em ;)
Som vanligt så var Neo väldigt reserverad en bra stund i vattnet, klamrade sig fast runt min hals. Tillslut så vågade han och hade jättekul. Nya delen i badhuset, trollbassängen, e jättefin och Neo gillade den.

När vi kom hem var det inte långt kvar till läggdax men vi hann busa en stund iaf. Varit skönt att fått en heldag med Neo idag.

När Neo somnat kom Lotta. Trevlig med sällskap. Klippte henne och färgade brynen. Hoppas hon blir nöjd. Vi gjorde en page-variant. Kort i nacken och väldigt långt fram, ska bli kul att se henne när håret e fixat, nyfiken på om det blev bra eller om det behöver justeras. Kul var det iaf.

Nu ska jag krypa ner i sängen och fundera på vad jag ska göra med mitt liv...höst, jag vet, då blir jag så här. Blek och trött har jag fått höra i några dagar. Det e jag visserligen, men allt huvudbry gör inte att jag ser vackrare och fräschare ut direkt. Men, men e man snart 29år och inte vet vad man ska göra så ska man ha huvudbry...eller?

--------------------------------
Låter som det varit mkt för Neo idag för han drömmer väldigt mkt. Har han gjort sen han började på dagis. Har hänt mkt i hans liv den sista tiden. Skär i hjärtat när han ylar i sömnen.
--------------------------------

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Det kan ju va så att han ylar av glädje :O)

Jo jag är nöjd, men du fixat? När ska jag göra det :O)



Ha det bra, och hösten blir snart vinter, då ska vi åka pulka i gnistrande vit snö och sol :O)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback