Julhelgen i stort

Jag har knappt suttit vid datorn på hela julhelgen. Ganska skönt faktiskt men jag har fått pikar om jag borde blogga lite.
En liten resumé i bilder kommer på beställning :)



Neo vinkar hejdå till pappa D när han åker till Norge. Han drar själv dit bordet, klättrar upp och vinkar. Sista gången för dec, han kom hem igen 16/12 och åker 6/1, bra ledighet d.


Julgranen kläddes kvälen före jul, lite i senaste laget för mig men vi hann inte tidigare. Neo blev glad när han vaknade iaf. Massa "et" under granen. Som vanligt blev granen röd och guldig, rejält med glitter blev det iår.




Emil i Lönneberga är det bästa Neo vet och han vill titta så fort han blir minsta trött. Så varje morgon, efter middagsvilan och på kvällen ska Emil eller"mimmi" som Neo säger sättas på.

Det var visste fler som gillade Emil :)
Den stora hunden Neo har i knät fick han i julklapp av oss och han älskar den, han drar den till sig och gosar.


Mer jul än så här blir det inte. Annandagen.

Besök av mitt goa lilla gudbarn Chanel

De sov kvar så här e barna nyvakna och goa.

Nyårstårtan

Hur go som helst. Riktig vuxentårta med kaffe-mousse, arraksmousse med chokladbitar, chokladbottnar dekorerad med sugarpaste, chokladfrosting, toffifee, mörk choklad och guldglitter.
Mums.
Vi firade hos Jocke och Malin med 2 vänner till Jocke och deras tjejer. Riktigt kul. Alla hade varsin rätt att laga och allt var fantastiskt gott. Skagentoast med cayennepapper till förrätt, supergott, lax med en himmels sås med bla kräftstjärtar, pressad potatis till huvudrätt, tårta till efterrätt och varma mackor med champiunjonstvuning/mögelost/croque moiseur(?) till nattamat.
Neo var hos syrran och på nyårsdagen åkte de till Sthlm. Gissa om det varit och är tomt i huset, ska hämta honom i em. Saknar honom så mkt.
Men vi har hunnit att greja och det har varit skönt.

Har fixat i Neos rum, han fick så mkt i julklapp att vi var tvungna att möblera om :) Vi har oxå fått upp krokar i hallen, spegeln är målad och ligger på tork, sågat putsat och målat på trädet i hellen, fått bort granen, bytt modem och fått upp det på väggen, städat och fixat, satt upp massa tavlor, fått upp spegel å mätsticka i Neos rum. Lite smågrejs som inte går att göra när Neo "hjälper" till. Dessutom har vi haft superroliga kvällar med Malin, Jocke och Magnus, tittade på "Inglorious bastards" i förrgår och åt thaimat, igår spelade vi Wii och åt tacos och paj. D har ocå varit i studion och ska dit ikväll och göra klart sen får ni gå in på deras myspace sida: hotwood music.


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Det ser jättefint ut men usch så tomt vi har det nu när inte Neo, Titti eller Stefhan är här.

Håller tummarna för bilen!

Sköt om er alla tre/mamma

2010-01-05 @ 17:53:21
Postat av: Ewa

Vilka fina kort o vilken underbar tårta. Jag blev riktig sugen när jag såg den men jag får väl ta ett knäckebröd istället :O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback