Mår bättre

Idag mår lillen bättre.
Usch va jag hatar när han får falsk krupp. Blir så orolig, även om det gick bättre den här gången är de andra. Jag kände på mig på kvällen att han skulle få krupp under natten så jag förberedde mig. La mig med kläder på och gjorde iordning med filt precis vid dörren.

Hann inte mer än lägga mig innan han började och den hostan skär igenom hjärtat. Upp med honom fort, gå ut och lugna ner honom. Det märks att han blivit större för jag kunde prata med honom och han lyssnade och blev lugn. Vi satt och "myste" på trappen en stund och sen kunde vi gå in och sittligga på soffan tills han somnade, sen fick han ligga i sin säng för att det blir svalare för honom så och då blir det lättare för honom att andas. Sen sov han till 5.30 innan han fick ett anfall igen. Då gick vi ut 20min och sen gick vi in och då blev han tät igen, gick ut och var ute i 20min till men ingen förbättring så då ringde vi 1177 och fick åka till akuten.
 
Kom in till akuten vid 7 och en sköterska kollade honom lite lätt vid 7.30 tiden. Då hade han blivit bättre, långt ifrån bra men han kunde andas ok så länge som han var upprätt = ingen brådska = vänta tills kl.10.30 innan vi fick träffa en läkare. Många barn som var sjuka denna morgon.
Läkaren var helt underbar och Neo tyckte om honom och var superduktig.
När han skulle lyssna på bröstet så tog Neo stetoskopet och satte det mot magen, när han skulle titta i örat så vände han örat mot doktorn, när han skulle titta i halsen så gapade han stort och sa aaaaaaaaa. Dutti sa han några gånger oxå och det var han verkligen, inte ett pip. Han fick kortison och sent på kvällen så verkade det. Fick ta upp Neo en gång igårkväll men sen så sov han hela natten och idag blir han bara hostig när han hoppar för länge och blir väldigt andfådd.

Imorse var det Davids tur att gå upp med Neo, han vaknade kl.4, hihi. Eftersom han blir sämre om han gråter så ville vi inte tvinga honom att somna om så det var bara för D att gå upp. Nu vet han hur jag har det :)


Ny jacka kom med posten igår, tradera-fynd!

Hjälpte pappa att städa bilen.

Påskigt hos oxå nu.

Gräva, gräva, gräva...e så kul med snö, spec. att kasta iväg det :)

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Jättesnygg jacka. Färgen är perfekt men vad klär inte en skönhet...

Han är verkligen jätte duktig! Ge han en påskpuss från mommo.

Hälsa D!

kram

2010-03-31 @ 13:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback